درمان اگزیستانسیال، روان درمانی وجودی چیست؟

درمان اگزیستانسیال، روان درمانی وجودی چیست؟

در درمان اگزیستانسیال از رویکردهای برای مفهوم سازی موارد، اهداف و وجود هر فرد تلاش خواهد داشت. در ادامه می خواهیم بهترین روش های درمان هستی گرایانه اگزیستانسیالسیم و روان درمانی وجودی هر فردی بپردازیم. از این که با مشاوران ایران همراه هستید سپاسگزاریم.

درمان اگزیستانسیال، روان درمانی وجودی چیست؟

اگزیستانسیال (روان درمانی وجودی) چیست؟

روا‌ن درمانی اگزیستانسیالسیم یک درمان پویا است و بر دلواپسی ‌های هر فرد تمرکز می کند که در هستی انسان ریشه دارد. برای رواندرمانی وجودی روبرو شدن با دلواپسی ها و وحشت ها همراه است، که از این نوع بیماری به عنوان اضطراب وجودی هر فرد یاد می شود.نحوه پردازش این مشکلات، تعرض درونی هر فرد را به دنبال خواهد داشت و تصمیماتی که در نتیجه آن گرفته می شود شرایط روحی فرد را در آینده و زندگی فرد تعیین می کند. اما مهم ترین زمان در درمان اگزیستانسیالسیم، زمان حال است.

درمان اگزیستانسیال

درمان اگزیستانسیال بر اضطرابی متمرکز می باشد که هنگام مواجهه بیمار با تعارض ذاتی زندگی رخ می دهد. نقش درمانگر و روانشناس این است که به مراجع کمک می کند تا مسئولیت شخصی خود را برای تصمیم گیری بپذیرد. برای این که بتوانید بهترین کلینیک های روانشناسی در شیراز را مشاهده کنید می توانید به صفحه این مشاورین در سایت مشاوران ایران مراجعه نمایید.

درمان اگزیستانسیال چگونه به ما کمک کند؟

یکی ازهدف های اصلی در درمان اگزیستانسیال این می باشد که مردم از اضطراب و ترس و نگرانی فرار نکنند و اینکه آزادی انتخاب داشته باشند، پذیرش داشته باشند و مسئولیت کامل انتخاب های خود را به عهده بگیرند. درمانگران وجودی به افراد کمک می کنند تا اصیل زندگی کنند و کمتر به سطحی نگری بپردازند. آنها افراد را تشویق می کنند تا مالک زندگی خود شوند و پایبند انتخاب های خودشان باشند. معنی پیدا کنند و به طور کامل در زمان حال زندگی کنند.

درمان اگزیستانسیال، روان درمانی وجودی چیست؟

افرادی که علاقه به خودآزمایی دارند و نگرانی های خود را به جای علائم بیماری روانپزشکی به عنوان مسائل زندگی درک می کنند، به احتمال زیاد از این درمان بهره مند می شوند. درمان و رواندرمانی وجودی برای افرادی که با مسائل وجودی روبرو هستند نیز به خوبی مناسب است. به عنوان مثال، کسانی که یک بیماری جدی دارند. کسانی که فکر خودکشی دارند. یا حتی کسانی که در زندگی خود در مرحله ای از گذار هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *