بهترین روانشناس های کودک در شیراز

لیست بهترین روانشناس های کودک در شیراز

بهترین روانشناس های کودک در شیراز چه کسانی هستند؟ این افراد چه خدماتی ارائه می دهند؟ در ادامه به معرفی خدمات و اطلاعات کامل در این زمینه می پردازیم.

ویژگی های یک مشاور کودک خوب در شیراز

اگر می خواهید جهت دریافت خدمات روانشناسی برای فرزندتان به یک روانشناس خوب کودک مراجعه کنید، شاید حساسیت بسیاری داشته باشید. معمولا این موضوع برای والدین از اهمیت بسزایی برخوردار است. به همین خاطر در اینجا تلاش کردیم تا شما را با معیارهای اساسی برای یک روانشناس خوب کودک، آشنا کنیم. شما پیش از انتخاب روانشناس مورد نظر می توانید زمانی را اختصاص داده و ویژگی های گفته شده را بررسی کنید. اما به هر حال یک روانشناس کودک می بایست ویژگی های زیر را دارا باشد:

  • مهارت های تحلیلی کودک
  • مهارت های ارتباط با کودک
  • امانتداری
  • شنونده خوبی بودن
  • متخصص بودن در زمینه روانشناسی کودک

این ها مهم ترین ویژگی های یک روانشناس است. شما برای شناخت این ویژگی ها می توانید از رزومه، پیشنهادات دوستان و آشنایان و دیگر روش ها اطلاع کسب کنید.

بهترین روانشناس های کودک در شیراز

لیست کاملی از روانشناس های کودک در شیراز

ردیف نام مرکز نشانی شماره تماس
1 مرضیه محب علی شیراز، بلوار پاسداران، نبش کوچه 60 الف 09170721342
2 مجید بازیار – روانشناسی کودک شیراز، بلوار مطهری شمالی، کوچه 13، انتهای کوچه 15/3 09362741552
3 کلینیک تخصصی روانشناسی گفتار درمانی و کاردرمانی شیراز ، قصردشت، خیابان ولیعصر، کوچه 16 09176041523
4 کلینیک روانشناختی آوای فرشته شیراز، مطهری شمالی، کوچه 41، پلاک 190 09173096723
5 دکتر فاطمه مرادی شیراز، معالی آباد، جنب شیرینی آلما، ساختمان طوبی، طبقه دوم 09915440121
6 مرکز جامع توانبخشی سعدی شیراز، بلوار ارم، کوچه 13 ( ابوالفتح خانی )، فرعی 13/2 09171575753
07132296290
7 کلینیک تخصصی مشاوره و خدمات روانشناختی سلامت شیراز، خيابان عفيف آباد، كوچه 12، سمت چپ، پلاک 10 09177903004
8 کلینیک تخصصی کاردرمانی و گفتاردرمانی مرجان جلادت شیراز، خیابان معالی آباد، نبش کوچه 23، ساختمان پزشکی اهورا 07136342330

هزینه روان درمانی کودکان در شیراز

هزینه ی روان درمانی کودکان بسته به کودک و شرایط وی کم و زیاد می شود. ممکن است کودک شما مشکلات چندانی نداشته باشد و یا برعکس مشکلات وی زیاد باشد که بر روی هزینه ی درمان تاثیر می گذارد.

بهترین روانشناس های کودک در شیراز
روانشناس کودک و نوجوان در شیراز

بازی درمانی کودک در شیراز

بازی درمانی شرایطی را فراهم می کند تا کودکان بتوانند با استفاده از روش های سالم، احساسات و هیجانات خود را کشف کنند و آنها را بروز دهند. این کار می‌تواند به صورت فردی و گروهی انجام شود. در بازی درمانی، مشاور، به عنوان درمانگر عمل می کند اما این کار توسط والدین نیز می‌تواند صورت گیرد که تأثیر آن کمتر خواهد بود.

  • مواردی که در بازی درمانی مورد استفاده قرار می گیرد
    اولین وظیفه کودکان و از ضروریات زندگی آن‌ها بازی کردن است، آموزش مستقیم (آموزش‌هایی مانند خواندن و نوشتن، ریاضیات و علوم کلاسی) برای کودکان زیر ۷ سال بسیار مخرب و ویران گر است، بهترین روش آموزش به کودکان در سنین پائین از طریق بازی درمانی صورت می گیرد. بازی از ضروریات زندگی کودکان است، آن‌ها از طریق بازی افکارشان را بازگو می‌کنند. توانایی حل مسئله در کودکان از طریق تمرکز در بازی گسترش می یابد و به همین دلیل اعتماد به نفس و روحیه استقلال طلبی خودشان را تقویت می‌کنند.

در این قسمت به معرفی انواع شیوه های درمانی موثر روانشناسی و مشاوره ی کودک می پردازیم به عبارتی می خواهیم بدانیم که روانشناس کودک و مشاور کودک چگونه می توانند در درمان کودکان با چه شیوه هایی موثر واقع شوند.

درمان فردی کودکان:

درمان فردی کودکان و نوجوانان عموما با برقراری تفاهم از طریق آموزش روانی متناسب با سطح رشد در مورد علائم هدف و اختلالات مورد نظر آغاز می شود . هر چقدر که سن کودک پایین تر باشد مشارکت اعضای خانواده در درمان، گسترده تر است .

خانواده درمانی:

عملکرد خانواده به عنوان سیستمی می باشد که ساختار و سابقه مخصوص به خود را دارد . شناخت این سیستم خانواده نشان می دهد که چرا یک دقیقه مداخله درمانی در یک دوره ی بحرانی منجر به تغییرات وسیعی می شود از آن جایی که والدین نقش اساسی را در تربیت فرزند خود دارند ، میزان درگیری آن ها در فرایند درمانی کودک زیاد است . در خانواده درمانی، تمام اعضا یا برخی از آن ها ممکن است به صورت یک گروه خانوادگی تحت درمان قرار گیرند.

آموزش گروهی فرزند پروری:

بعد از تولد کودک، هر پدر و مادری در تربیت فرزند خود و آینده او نقش بزرگی ایفا می کنند و نا گفته نماند که بنیان خانواده نیازمند تغییرات اساسی می باشد در آموزش گروهی فرزند پروری، والدین با یادگیری راهکار های تربیتی کودک با کمک روانشناسان کودک می توانند به بهترین شکل در مسیر رشد فرزند خود گام بردارند و آگاهی و دانش کافی در این زمینه را به دست بیاورند.

بازی درمانی:

کودکان قادر به بیان هیجانات و احساسات خود نیستند . سرکوب و عدم مهارت در بیان احساسات به ویژه به صورت منفی، بهداشت روانی کودک را دچار مشکل خواهد کرد . بازی ابزاری است که کودک به کمک آن می تواند خود را بیان کند. بازی درمانی، روشی است که برای مقابله با استرس های هیجانی و همچنین کودکانی که دچار آشفتگی های ناشی از مشکلات خانوادگی هستند به کار می رود. روش بازی درمانی به کودکان اجازه می دهد که مسائلی را که نمی توانند در محیط روزانه شان مطرح کنند در قالب بازی ارائه دهند. متخصص روانشناس کودک در اتاق بازی، کودک را هدایت می کند تا هیجانات منفی خود را بروز دهد و نا گفته نماند که او رفتار کودک را بدون قید و شرط می پذیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *