درمان اختلال پرخوری

درمان اختلال پرخوری

درمان اختلال پرخوری چیست؟ بهترین روش های اختلالات پرخوری عصبی و غذا خوردن بی رویه چگونه است؟ در ادامه این مقاله از سایت مشاوران ایران می توانید اطلاعات کافی در این کسب کنید.

اختلال پرخوری چیست؟

اختلال پرخوری یکی از شایع ترین بیماریهای روانشناسی می باشد که به نوعی اختلال در تغذیه افراد می باشد. می توان این گونه اعلام نمود که حدود 2% جمعیت روی زمین به این اختلال دچار هستند.

درمان اختلال پرخوری

علائم اختلال پرخوری

دوره هایی از پرخوری های غیر قابل کنترل که باعث شرمندگی و پریشانی می شود را اختلالات پرخوری میگویند. این بیماری ممکن است در هر سنی ایجاد شود و تا سال ها نیز ادامه پیدا کند. همچنین در نظر داشته باشید که این اختلال بین زنان شایع تر از مردان می باشد.

  • خوردن پی در پی بیش از حد معمول
  • خوردن غذا تا زمانی که فرد احساس ناخوشایندی داشته باشد
  • خوردن مقدار زیادی غذا با توجه به عدم گرسنگی فرد
  • تنها غذا خوردن به دلیل احساس خجالت و شرم
  • احساس گناه و تنفر از خود

تشخیص پرخوری

معمولا افرادی که دچار پرخوری هستند از شکل بدن و وزن خود نیز احساس نارضایتی دارند. برای تشخیص این اختلال باید حداقل 2 هفته، یک دوره پرخوری به مدت سه ماه در خودشان احساس کنند شدت آن می تواند از خفیف تا شدید باشد. دوره خفیف این بیماری یا تا سه مرتبه در هفته و شدید 14 مرتبه پرخوری در یک هفته می باشد.

درمان اختلال پرخوری
بیماری پرخوری عصبی

درمان اختلال پرخوری

برای درمان این اختلال بیمار باید از نظر روانشناسی درمان گردد و باید هدف و شدت بیماری در فرد مشخص گردد. برای درمان باید رفتارهای فرد، وزن اضافی، تصور فرد از بدن خود و مشکلات سلامتی فرد را زیر نظر داشت. روشهای رمان به صورت درمان شناختی رفتاری، روان درمانگری درون فرد و کاهش وزن و دارو می باشد. این درمان می تواند به صورت گروهی و فردی یا خود درمانی باشد. برای انتخاب روش درمانی بهترین راه مراجعه به فرد روانشناس یا کلینیک های مشاوره روانشناسی می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *